متغیر
به قسمتی از حافظه گفته می شود. هر بار که ما متغیری را تعریف می کنیم، کامپیوتر قسمتی از حافظه را به آن اختصاص می دهد و نام و مقداری که ما برای متغیر تعریف کردیم را برای آن قسمت در نظر می گیرد.

نحوه تعریف متغیر
- با اعداد نمی توانیم نام یک متغیر را شروع کنیم. به عنوان مثال 12a اشتباه است. اما می توانیم بعد از حروف انگلیسی از اعداد استفاده کنیم مانند b1.
- نمی توانیم از نمادها مثل % استفاده کنیم.
- از کلمات رزرو شده پایتون مانند if نیز نمی توانیم استفاده کنیم.

نمونه های درست
- a = 50
- A2 = “Ali”
- Number = 10.75
- Comp = [10, 20]